Välj ändamål för din insamling

Tillsammans kan vi göra skillnad!
Rädda tigern

Det finns bara runt 4.000 tigrar kvar i det vilda, så varje tiger räknas! Starta en egen insamling och var med och bidra till att rädda tigern, men även till att skydda andra utrotningshotade arter och till fler naturvårdsprojekt.
För en levande planet

Glaciärer smälter och vi drabbas av extremväder med bränder, översvämningar och nya värmerekord som följd. Arter utrotas i en allt snabbare takt. Starta en insamling och var med och bidra till att bromsa klimatförändringarna, skydda utrotningshotade arter och till fler naturvårdsprojekt.
Rädda regnskogen

På bara 100 år har hälften av jordens regnskog försvunnit. Den värdefulla regnskogen är avgörande för planetens biologiska mångfald. Starta en egen insamling och var med och bidra till att rädda regnskogen, men även till att skydda utrotningshotade arter och till fler naturvårdsprojekt.
Stoppa utrotningen

1 miljon arter riskerar att försvinna. Starta en egen insamling och var med och bidra till att stoppa utrotningen och kämpa för arter, livsmiljöer och en hållbar användning av jordens resurser.
Rädda Östersjön

Vårt vackra innanhav är ett av världens mest förorenade. Övergödning, överfiske, den ökande sjöfarten och våra utsläpp av miljögifter har gjort Östersjön till ett hav i kris. Starta en egen insamling och var med och bidra till att rädda Östersjön men även till att skydda utrotningshotade arter och till fler naturvårdsprojekt.
Bromsa klimatförändringarna

Jordens klimat förändras snabbt, havsnivåerna stiger och olika typer av extremväder ökar. Starta en egen insamling och var med och bidra till att bromsa klimatförändringarna, men även till att skydda andra utrotningshotade arter och till fler naturvårdsprojekt.
Run for Nature

Var med när Sveriges löpare, motionärer, fotgängare, kompisgäng och företag gör skillnad. Run for Nature är ett event där du, WWF och Midnattsloppet Nordic som arrangerar loppen ”Stockholms Bästa” gör skillnad för Östersjön och vår svenska natur. Välj bland flera kändis- och träningsprofiler och stöd med en viktig gåva, starta en helt egen insamling eller välj att utmana ditt eget gäng eller företag i en teaminsamling. Det finns många roliga sätt att delta! Eventet pågår till 31 juni 2023.
Art for Nature

Var med när Sveriges konstnärer gör skillnad. Art for Nature är ett event som stöds av WWF för att engagera fler att kämpa för världens hotade tigrar. Var med och bidra till insamlingen samtidigt som du har chans till magnifik tigerkonst! Eventet pågår till den 31 mars 2023.
Rädda svensk natur

Vår natur står inför allvarliga hot, som ohållbart skogsbruk, övergödning och förlust av arter. Starta en egen insamling och var med och bidra till att rädda svensk natur, men även till att skydda utrotningshotade arter och till fler naturvårdsprojekt.
Rädda haven

Haven innehåller idag tio gånger mer plast än på 80-talet. Dessutom har en tredjedel av alla korallrev redan försvunnit och 90 % av världens fiskbestånd är nu fiskade till sin gräns. Starta en egen insamling och var med och bidra till att rädda haven, men även till att skydda utrotningshotade arter och till fler naturvårdsprojekt.
Sing for Nature

Här har Sveriges artister gått ihop för att samla in pengar för att bromsa klimatförändringarna och den snabba förlusten av biologisk mångfald. Välj din favoritartist och stöd med en viktig gåva. Här gör alla vi som älskar musik skillnad. Eventet startar 1 juni med insamlingsavslut den 31 december 2022.
Yoga for Nature

Här har Sveriges yogisar gått ihop för att samla in pengar för att rädda havssköldpaddan. Välj bland flera yogaklasser och stöd med en viktig gåva, starta en helt egen insamling eller välj att utmana ditt eget gäng i en teaminsamling. Här gör yogisar skillnad.